حلقه های کشتزار قسمت اول
 
فلزیاب ، مطالب علمی و آموزشی
۩۞۩ مدار فلزیاب و دستگاه فلزیاب تضمینی ۩۞۩
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ در زمینه های مختلف مطالب علمی و آموزشی به صورت تخصصی و عمومی فعالیت می نماید و همچنین در زمینه فروش مدارات و دستگاه فلزیاب لازم است این نکته را یاد آور شوم که در این وبلاگ مطالب جدید در صفحه اول قرار نمیگیرد و شما میتوانید برای مشاهده جدید ترین مطالب مورد نظرتون در وبلاگ به بخش موضوعات مطالب به قسمت مورد نظر خود مراجعه نمایید درضمن این وبلاگ آماده تبادل لینک با تمامی وبلاگ ها و سلیت ها می باشد
آخرین مطالب
نويسندگان

 

حلقه های کشتزار قسمت اول
رهیافت دیگر را طرفداران نظریه ی معروف «گایا» ارائه داده اند. مشاهدات نشان می دهند که حلقه های کشتزار عموما در نزدیکی «خط برهنه ها» یا مناطق دیگری که محل قرارگیری ساختارهای شگفت انگیز نظیر «استون هنج»، «ایوبوری»، «سالیسبوری» و... هستند، پدید می آیند. یه اعتقاد طرفداران نظریه ی گایا، این مناطق از اهمیت روحانی برخوردارند و بنابراین ممکن است حلقه های کشتزار نمایشی از پدیده های روانی مرتبط با روح جمعی سیاره زمین باشند. پیدایش این حلقه ها در واقع گونه ای از بیان احساس ناخرسندی از آن چیزی است که هم اکنون بر سیاره ی ما می گذرد. شاید زمین می خواهد به ما بگوید که لازم است همه اشکال شعور، با ترتیب و آرایشی جدید نظام یابند.
_عده ای دیگر بر این اعتقادند که پیدایش این حلقه ها منشا برون زمینی دارد و آن ها را با اشیای پرنده ی ناشناس، موجودات فضایی ناشناخته و نیروهای غیر خاکی مرتبط می دانند.
_در برابر دو نظریه ی فوق که ظاهرا از چارچوب روش علمی خارجند و بحث درباره ی صحت و سقم آن ها نیازمند مباحث خارج از دانش تجربی است، نظریه ی متعادل کننده ی دیگری در این سوی طیف ارائه شده است که به یکباره خیال همه را راحت می کند و کل ماجرا را به دوز و کلک نسبت می دهد!
 
 
نظریه ی جامع دوز و کلک
 
در اوایل دهه ی 1990 میلادی دو مرد بازنشسته خوش قریحه و البته بی کار ادعا کردند که موفق شده اند با ریسمان و تخته، حلقه های کشتزار را تولید کنند. اداعای این دو به طور همزمان و به سرعت در رسانه های معروفی چون CNN  و روزنامه های پرخواننده نظیر وال استریت ژورنال، نیویورک تایمز و فیگارو انعکاسی وسیع پیدا کرد. عده ی زیادی متقاعد شدند که پیدایش حلقه های کشتزار یعنی پدیده ای که مدت ها ذهن مردم را به خود مشغول کرده بود، کلا جعل و تقلب بوده است. پس از این اعتراف هیجان انگیز، علاقه مندی به این موضوع در محافل علمی فروکش کرد و جریان از بحث روز رسانه ها کنار گذاشته شد.
البته ماجرای فوق قدری مشکوک به نظر می رسد. این که موضوعی پرت و غیر سیاسی نظیر مسئله ی حلقه های کشتزار به موضوع اصلی رسانه ای نظیر CNN  تبدیل شود و سپس به طور هماهنگ و گسترده در یک مقطع زمانی توسط سایر رسانه ها مورد تبلیغ قرار گیرد، نشان می دهد که نوعی نفوذ و اراده ی سیاسی ناشناخته در پس آن قرار دارد. احتمال می رود که این پدیده بنا به دلایلی در چارچوب مسائل امنیتی قرارگرفته باشد و چندین دولت پس از بررسی قضیه تصمیم گرفته اند تا تمام مسائل مرتبط با آن را از درجه ی اعتبار ساقط کنند (که عملا هم این اقدام موثر واقع شد). ذکر این نکته جالب است که پس از این ادعا، هیچ گروه مهمی درصدد تایید یا تکذیب موارد مطرح شده بر نیامد. تردیدی نیست که آن دو پیرمرد می توانسته اند تعدادی از این گونه حلقه ها را به وجود بیاورند، ولی حلقه های واقعی ویژگی های منحصر به فردی دارند که هرگز قابل تقلید نیست.
نخست آنکه حضور و فعالیت انسان در مزرعه باعث ایجاد علائم آشکاری از برخورد فیزیکی، خراش، ساییدگی و سایر آثار مکانیکی بر روی گیاهان می شود، ولی حلقه های کشتزار که عمدتا در درون مزارع و اغلب دور از مسیر های عبور پدید می آیند، با هیچ اثر و رد جانبی که نشانه عوامل مولد آن ها باشند، همراه نیستند. به این ترتیب اگر بر نظریه دخالت انسان تاکید داشته باشیم، باید بپذیریم که متقلبان با وسیله ای نظیر بالن یا کابلی که آنان را روی مزرعه به حالت معلق نگه می دارد، اقدام به این کار می کنند. با در نظر گرفتن دشواری حفظ تعادل و ثبات و دقتی که برای ایجاد طرح هایی پیچیده لازم است، این مطلب معقول به نظر نمی رسد (بسیاری از این طرح ها آنقدر دقیق و ظریفند که بیشتر شبیه به هنر گرافیک رایانه ای به نظر می رسند).
نکته ی دیگر نحوه ی خمیده شدن ساقه ها و ارتباط آن با ساختمان آن ها است. ساقه گیاهان علفی، بندها گره هایی دارند که که از وظایف آن ها ایجاد استحکام در گیاه است. این بندها مجهز به روزنه هایی برای ایجاد امکان خروج بخار آب هستند. این بندها مجهز به روزنه هایی برای ایجاد امکان خروج بخار آب هستند. تجمع آب در محل بندها و فشار آن، موجب راست ایستادن ساقه و در نتیجه سرپا ماندن گیاه می شود. در صورتی که دما افزایش یابد، آب به بخار تبدیل می شود و منافذ موجود در بندها راه را برای خروج بخار می گشایند. این سازو کار راهی برای تنظیم دما و خنک نگه داشتن گیاه است، که البته به از دست رفتن عامل استحکام و خمیده شدن ساقه می انجامد. بررسی های میکروسکوپی گیاهان نشان داده است که به هنگام پیدایش حلقه های کشتزار، دقیقا همین عامل است که به خوابیدن رستنی ها بر روی زمین می انجامد. در واقع چنین به نظر می رسد که نوعی عامل خارجی باعث می شود در ناحیه ی بندها، دما افزایش یابد.
نکته شگفت انگیز دیگر اینکه اثر این عامل خارجی، انتخابی است. یعنی بندهایی که تحت تاثیر قرار می گیرند و جهت و میزان خمیدگی آن ها، بسته به طرحی که پیاده می شوند، در بخش های مختلف تغییر می کند! مثلا ممکن است در یک سمت الگو، نخستین بندهای بالاتر از سطح زمین آب از دست بدهند و در سمت دیگر، دومین بندها. گاهی اشکال حاصل، لایه بندهای مختلفی دارند. در بریتانیا ساقه های خمیده ای یافت شده اند که به نظر می رسد با الگوهای ویژه ای به هم بافته شده اند. همچنین ممکن است همگام با تداوم رشد گیاهان، تصویر حاصل نمودهای متعددی پیدا کند!
به این ترتیب به راحتی می توان آثار تقلبی را از نمونه های اصلی تشخیص داد. خم کردن ساقه ها با دست یا هرگونه وسیله ی مکانیکی دیگر، علاوه بر ایجاد آسیب در گیاه، منجر به بروز خمیدگی هایی می شود که عمدتا در فواصل میان بندها و نه در خود آن ها به وجود می آیند.
 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات
پيوندها


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 266
بازدید هفته : 274
بازدید ماه : 1491
بازدید کل : 1437983
تعداد مطالب : 232
تعداد نظرات : 51
تعداد آنلاین : 1